lördag 21 december 2013

KBE - vecka två



MÅNDAG - SÖNDAG
Kettlebell Burn EXTREM >>> 

Week 2: 20-25 minutes, RPE 8-8,5
Måndag
Grinds, 2x28 kg
Total: 60 reps; 3.360 kg (+20%)
Tisdag
Ballistics, 2x28 kg
Total: 144 reps; 8.352 kg (+20%)
Onsdag
Grinds, 2x28 kg
Total: 60 reps; 3.360 kg (+25%)
Torsdag
Ballistics, 2x28 kg
Total: 156 reps; 9.048 kg (+30%)
Fredag
Barbell grinds, 50 kg + 100 kg
Total: 76 reps; 5.700 kg (+27%)
Lördag
Snatch, 32 kg
Total: 160 reps; 5.120 kg (+11%)
Söndag
OFF

Total, week 2
Grinds: 196 reps; 12.420 kg (+24 %)
Balistics: 460 reps; 22.520 kg (+20  %)

Veckan startade bra, ökade på med 10 reps på måndagspasset. Förra måndagen hade jag ingen koll på vilotiden, startade helt fel och fick revidera om vilan mitt i passet. Nu låg jag och kliade mig i huvudet kvällen innan jag skulle somna och räknade fram en bra tid som jag borde kunna hålla och samtidigt öka volymen. Och det gick fint - på sekunden!

Även på tisdagens balistics ökade jag volymen med 20%. Noterade att tabellen tar slut om jag ökar mer. Det är frestande att köra med dubbla 32:or men jag kanske ska passa mig lite med tanke på bicepsskadan, som förvisso blir bättre och bättre. Sen är det stor risk att jag sliter sönder händerna inför snatchen på lördagar.

Geof Neupert ökade till 60 reps andra veckan på onsdagen och jag ville inte vara sämre. Låg som kvällen innan och räknade ut ny vilotid innan jag somnade. Fick dra ned ganska mycket på vilotiden för att hinna två omgångar till på 25 minuter. Det gick, men på håret! (+25%)

Torsdagen blev riktigt flåsigt. Pressade ned tiden med en 1/3 och fick i gång pumpen odentligt. Nästan på gränsen. Kanske kan pressa ut ett set till nästa vecka, kanske.

Stångpasset blev svettigt det med. Drog ned 1/4 på vilotiden det blev tufft. Dessutom frivände jag stången denna gång när jag skulle pressa, istället för att ha den upplagt på squatställning, vilket också ökade på pumpen. Vet inte om jag kan korta ned tiden så mycket mer, funderar på att höja vikten nästa vecka istället.

Det blev snatch sent idag. Var riktigt ur form på eftermiddagen och gick och värpte på att det skulle kännas bättre i kroppen, och rätt som det var gjorde det det. Satsade på ett extra set, vilan blev 30/45 (förra veckan 30/60) vilket jag skulle tjäna två minuter på. Gick riktigt bra, och jag hade till och med en minut till godo.

Nu har jag varit jätteduktig och lagat mat hela veckan hemma, så nu blir det Texas!

Lite natur och skidor....


Forest Ski Segment From Valhalla from Sweetgrass Productions on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar