tisdag 6 maj 2014

Vecka i moll och träningsparker

MÅNDAG
Snatch, 16 kg: 5/5/5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch, 28 kg: 5/5
Snatch, 32 kg: 3/3
Snatch, 32 kg: [6/6] x 4 + [6/6] x 3 (Tot: 84 in 17:00 min)

TISDAG 
Pull-ups, variations: 5, 5
O-A pull-up, assisted: 3/3, [1/1] x 3
O-A pull-up, negatives/static hold: [1/1] x 5
Ring dips: 5
Ring dips, BW +16 kg: 5
Ring dips, BW +24 kg: 3
Ring dips, BW +32 kg: [1] x 3
Pull-ups, variations: 5
Ab wheel, full standing rollout: 1, 2, 3, 2, 1

ONSDAG
Back squat, 50 kg: 10
Back squat, 70 kg: 8
Back squat, 90 kg: 6
Back squat, 110 kg: [5] x 5
Overhead press, 20 kg: 10
Overhead press, 30 kg: 5
Overhead press, 40 kg: 5
Overhead press, 50 kg: 5
Overhead press, 55 kg: [3] x 5
Levers & flag practice

FREDAG
Pull-ups, variations: 5, 5
O-A pull-up, assisted: 3/3
O-A pull-up, negatives/static hold: [1/1] x 3
O-A pull-up, assisted: [3/3] x 3
Deadlift, 60 kg: 10
Deadlift, 90 kg: 5
Deadlift, 110 kg: 5
Deadlift, 140 kg: 5
Deadlift, 160 kg: 2
Deadlift, 170 kg: 1
Deadlift, 180 kg: [1] x 5
Levers & flag practice

LÖRDAG
Running: 15 min

Infektionen i kroppen sitter kvar så jag har tagit det lugnt med snatchen, löpningen tar inte lika styggt på konditionen så det blev en lugn löprunda på lördag förmiddag. En vecka i moll men ökade två set i marklyftet på 180 kg och gjorde 5 set med en repetition.

I Sverige finns det en del övrigt att önska vad det gäller möjligheter att träna med kroppsvikten utomhus. Det finns ens knappt leverantörer som har bra träningsutrustning för detta utan kommuner luras att köpa en massa saker som ingen tycks använda.

Jag vill se en ändring på detta och det tror jag man gör lättast genom att påverka och informera de som sitter i kommunen om vad man vill se för utrustning på utomhusgymmen istället. Om kunden kräver ett annat utbud hos leverantörerna så måste de rätta sig därefter. Jag har redan kontaktat min kommun i denna fråga och fick positiv respons direkt. Jag tror dock det är viktigt att man inte spammar kommunen med en massa mail utan är saklig och informativ om vad man har för ärende så att de får ett seriöst intryck.

Därför! Vill du påverka din kommun att bygga bra och vettiga träningsparker? Är du bra på att skriva, tala för din sak, villig att kontakta myndigheter eller bidra med ditt engagemang på annat sätt? I ambition att skapa bättre förutsättningar för kroppsviktsträning i Sverige vill jag samla och byta idéer samt skapa kontaktytor för att påverka myndigheter. Det är helt och hållet ett civilt initiativ så du kan inte vara alltför kopplad till business inom området (försäljning av utrustning, anställning på gymkedja eller liknande).

Maila mig om du är intresserad, berätta vem du är och vad du kan bidra med: liljerosso[at]gmail.com

Malmö har fått två nya fina parker för calitsthenics och kroppsviktsträning - Pildammsparken och Bulltofta. Bilden är från Pildammsparken och filmen från Bulltofta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar