lördag 2 juni 2012

Salomon Trail Tour Skatås 2012

Idag var det Salomon Trail Tour Skatås i Skatås genom sankmark, nedför Getryggen och uppför Brudarebacken med mera. Det fanns tre banor att välja på, 6, 12 och 21 km. Vi sprang alla 6 km men som egentligen var 6,9 km.

Tjejerna på Kettlebell Center - Sierra De Goldsmith, Malin Kirjonen och Chunhua Högström - gjorde storslaget ifrån sig och knep första, andra och fjärde plats i sin grupp! Hurra, ni är bäst!!

Och själv gick det mycket bättre än förra året. Starten var ju lugnare (började inte med Brudarebacken) och jag tog som jag hade tänkt det lugnt i början. Jag är i bättre form dessutom och kunde öka på takten efterhand, sist gick det åt andra hållet. Faktum var att en del var i vägen för mig ett tag och det händer ju inte så ofta när jag är ute och springer! Min tid blev 46:11 och gav mig en sjätteplats och det får man ju vara nöjd med. Tiden förra året var 48:12 men det är svårt att jämföra när det inte riktigt vara samma bana men helt klart bättre detta år! Hade på mig Spyridion LS denna gång och de fungerade utmärkt med sin lite kraftigare sula!

Vad jag kunde se så var det ungefär samma bansträckning detta år, dock något förskjutet och ett antal hundra meter extra. Träsket var inte lika sankt detta år, Getryggen kändes av någon anledning mycket kortare men Brudarebacken i slutet sög förstås fetvadd. Återhämtade mig dock snabbt och hade ganska bra fart i slutet i mål. Kunde nog dragit på lite till genom hela loppet men det är svårt att veta vad man tål, det är lätt att gå i väggen om man är ovan löpare som jag. Hostan tog vid efter loppet men annars var det lugnt med den saken.


Det här gav mersmak, nästa gång är det Salomon Trail Tour i Kåsjön 1 september!

Lite bilder, de flesta foton tagen av Fredrik som inte sprang detta år. Han har dock lovat att vara med i Kåsjön i höst.  ;)


Före start

Alla sprang med FiveFingers

Mot starten

Starten

Målgång för Sierra

Målgång, Malin

Målgång, Chunhua

Målgång, undertecknad

Kettlebell Center rules!

Glada pristagare

1 kommentar:

  1. Bra, bra,bravo!
    Och bra bilder. Dessa tjejer skulle jag inte våga ha något otalt med.
    Pappa

    SvaraRadera