måndag 1 september 2014

Ryktet om bloggens död är starkt överdriven...

Nej, bloggen är inte död, bloggen samlar sig bara inför hösten.

Idag är det första september och hösten sätter igång på allvar igen. Sommaren har varit lång, varm och jag uppehållit mig med att renovera kök. Träningen har därför legat "flytande" där jag fokuserat 1-2 gånger i veckan på squat, mark och bänk, samt lite calisthenics - back & front lever, flagga, o-a pull-up och maghjul.

Jag har helt och hållet vilat från snatch och kettlebells, dels på grund av omständigheterna hemma (byggarbetsplats) och dels på grund av att jag faktiskt kan ha ett litet längre uppehåll efter att ha snatchat konstant på olika sätt sedan jag började med kettlebells 2008. Ska bli intressant att höra vad kroppen har att säga när jag kör igång igen.

Varför jag inte under denna tid har sprungit kan man fråga sig. Jag har faktiskt inget bra svar att ge...

Fokus har som sagt legat på skivstången. En anledning till det är kommande helg då jag ska ned till Halmstad för Eleikos kurs i "de tre stora"  - Eleiko Powerlifting. Ska bli skitkul även om jag inte är  i mitt livs toppform i dessa lyft för tillfälligt. Men jag ska å andra sidan inte dit för att göra PR, utan för att lära mig teknik och träning.

Jag har till och med köpt mina första lyftarskor på Lyftarshoppen -  de nya vita AdiPower!



Jag har även bytt gym från Nordic Wellness till SATS nyligen. Jag sa en gång för åtta år sen "aldrig mer SATS" men en del praktiska omständigheter gjorde att jag valde SATS framför Fysiken som jag var på väg till ett tag. Skönt att byta ställe oavsett var man tränar faktiskt - ombyte förnöjer verkligen!

Jag är även inblandad i folkomröstningen i höst om trängselskatten vara eller inte vara i Göteborg, så tiden på nätet har gått åt till detta istället för bloggande och Liljerosso-sidan. Om två veckor är valet dock över och då borde jag vara tillbaka i mina gamla spår igen.

Så håll utkik framöver, det kommer givetvis lite reflektioner efter kurshelgen om inte annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar