lördag 20 december 2008

TGU och pressar


Var ute och rände i natt och det känns i kropp och själ. En perfekt dag för get-ups och pressar med andra ord. Gud vad sugen jag är.

Turkish get-up, 24 kg (2x5 min): 1/1+1/1+1/1+1/1+1/1,
1/1+1/1+1/1+1/1+1/1
Press, 24 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5
Push press, 32 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5
Press+push press, 24 kg: 5+5/5+5, 5+5/5+5

Hindu push-up: 10, 10
Hand gripper, Captains of Crush

Får nog säga att det gick över förväntan. TGU:na satt fint efter ett tag och man blir ordentligt uppvärmd i hela kroppen efter två stegar.

Pressarna går bättre och bättre. Stegen var egentligen inget större problem. Stötpressarna på 32 kg kändes också förhållandevis ganska easy. Det var först vid de kombinerade pressar med stötpressar som fick mjölksyran att strömma i axlarna. Kanske dags att pröva press på 32 snart?

Har knappt tränat med grippers alls på sista tiden, ändå stänger jag 1,5:an relativt lätt med höger. Verkar som om alla pull-ups stärkt greppet en del.

Jag har ändrat lite på sättet att skriva set och reps. Genom att aldrig använda "/" eller "+" två eller fler gånger efter varandra (t.ex. 5/5/5/5/5/5/5....) så hoppas jag att tydligheten blir bättre. Kommatecknet betyder dock alltid vila mellan set. Feedback på det, tack.

8 kommentarer:

  1. Fint jobbat! Jag tycker att det blir tydligt med nya förkortningarna.
    Det som som står vid 24kg:
    5+5/5+5,
    är 5pressar+5pushpressar/handbyte/ och så samma på andra sidan, väl?

    SvaraRadera
  2. Många TGU du gjorde, bra gjort.
    dags att MP 32:an nu då =)
    Var har du köpt dina gripers jag vill prova köra med dom och se om man kan få lite bättre grepp det behövs nu när man kör på min 32:a den är grov i greppet

    SvaraRadera
  3. Ps Gött pass efter en håll igång natt Ds

    SvaraRadera
  4. Alex: Stämmer.

    Jocke: Köpte dem från Ironmind: http://www.ironmind.com/

    Tyvärr åkte jag på tull så speciellt billigt blev det inte. Man får dock ett fint litet CoC ID-kort när man köper från Ironmind direkt. Sedan får man också deras katalog framdeles.

    SvaraRadera
  5. Jag har ett par RB-grippers från Budo-nord - de har lite tjockare handtag vilket jag tycker är skönt. Tror att priset blev ungefär som Liljeros CoC i slutändan.

    Sen är ju CoC det klassiska märket så klart.

    SvaraRadera
  6. Du menade Budo & Fitness, va?

    http://asp.budo-fitness.se/content/1049.asp

    SvaraRadera
  7. Ja, rör alltid ihop det. Tänker fortfarande på det som "budocentrum", men det är väl ett tag sedan nu?
    Alex

    SvaraRadera
  8. Budocentrum på teatergatan, det var ett tag sedan, jäpp. Budo Nord är ett märke, tror jag.

    SvaraRadera