måndag 5 november 2012

Medium dag och helgens övningar

Kettlebell Muscle - Medium day, Week 3
2x22 kg, 6 rounds of:
  • Double High Pull x 5
  • Double Snatch x 5
    (60 s. rest)
  • Double Press x 5
  • Double Squat x 5
    (60 s. rest)
Inne i vecka tre redan, det går undan! Det gick bra idag. Körde i köket och filmade en snutt (nedan). Sierra, Malin, Joakim, Pedro och Fredrik sliter på de med. Malin och Fredrik ligger 1-2 veckor efter pga förkylningar.

I lördags var jag på Primal Move Fundamentals 1 Certification Course av och med Tommy Blom på Fighter Center. Vi var närmare 19 personer och det var bra stämning. Joakim, Sierra och Malin var också med och jag tror speciellt Malin hade roligt :) Tommy visade som vanligt att han har en väldigt bra kroppskontroll och vet var den är i alla lägen. Hur han kommer ihåg alla övningar vete fasen, imponerande.

Under nio timmar drog vi igenom ca 150-200 övningar och dess variationer vilket kanske blev lite väl mycket kan jag tycka. I slutet vart det riktigt snurrigt. Men allt finns att ladda ned på nätet som manual och film vilket är tur det, för jag kommer ärligt talat inte ihåg mycket av det. En del rörelser var helt okej och lite roliga, speciellt de där man rullade, men jag blev ganska stel och trött i ländryggen vilket jag inte känt på länge, väldigt länge - nya rörelser, gamla vanor. Kändes fortfarande idag men efter KM-passet var det borta.

Jag var egentligen mest där för att se vad det är för något, Primal Move har ju florerat omkring ett tag på Facebook och jag var mest lite nyfiken. Sierra har skrivit om det, men också Joakim.

Min session i grodperspektiv, femte omgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar