söndag 13 oktober 2013

En omgång century och axelstrul

TISDAG
"The Century"
40 Squat
30 Push-ups
20 Hanging Knee Raises
10 Pull-ups
(5:40 min)

Ab wheel, rubberband assistance: 3, 5
Ab wheel, full standing rollout: 2, [1] x 3
Holds & levers
Bridge practice

FREDAG
Muscle-up practice
Flag, Levers & Holds practice
OA Pull-up, rubberband assistance: 1/1, [2/2] x 3
OA Pull-up, static holds/negative
Pull-up, reverse grip: 10

Ab wheel, full standing rollout: [1] x 5
Handstand practice

LÖRDAG
Back squat, 40 kg: 10  
Back squat, 60 kg: 8 
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: 4, 4, 3, 3

Push-up: [5] x 3, 30
Push-up, wide: [12] x 3
Flag practice

Deadlift, 70 kg: 10, 8
Deadlift, 120 kg: 5
Deadlift, 140 kg: 3
Deadlift, 150 kg: [3] x 3

OH press, 40 kg: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Det är nästan fem månader sedan jag testade The Century" sist och det är kanske dags att förbereda sig lite. Tog det verkligen lugnt, vilade 10-15 sekunder mellan varje övning. Mina one-arm push-ups det sista halvåret har inte direkt ökat uthålligheten och jag fick därför vila en stund efter 20 armhävningar. Inte direkt förvånande och visar mest att jag tappar uthållighet så fort jag inte underhåller den, och tvärtom; tappar maxstyrka så fort jag inte underhåller det. På lördagen gjorde jag sedan 30 armhävningar, med några stopp i toppläget, så det ska nog gå vägen förhoppningsvis.

Har haft lite återkommande strul med axlarna, speciellt efter pushupracet i somras. Just nu krånglar dessutom trapezius som jag brukade få vid för mycket pressande med kettlebells förr. Lite ironiskt när jag bara tränar med kettlebells en gång i veckan just nu (snatch). Men å andra sidan är axlarna mycket involverade i alla nya övningar inför PCC och tillsammans med bänkpress, handstående, holds och enarmsarmhävning så kanske det har blivit mycket även om jag tagit det lugnt.

Det blev ingen sprint i veckan tyvärr, lägger troligen in det på söndagar framöver istället för torsdagar.

Den här ryssen är kul att följa, stark som en oxe och påhittig som en präriehund. Här kör han greppträning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar