fredag 5 augusti 2016

Semester! (vecka 26-30)

Hemkommen efter en tripp i Italien. Det var på tiden för det var tre år sedan sist jag var där.

Det har inte varit överdrivet mycket träning, men lagom för att hålla oss flytande. Vi har ju kettlebells där nere så det har blivit en del med dem. Mest dubbelsnatch för min del (som jag tänker fortsätta med hemma ett tag). Sierra körde mest complex med både singel och dubbelt. Sierra har även sprungit en hel del, vilket jag lyckades göra bara en eller två gånger. Men det har å andra sidan varit en del vandring i bergen, så flåset har fått sitt ändå.

Årets positiva överraskning var däremot att vi hittade en CrossFit-box bara en halvtimma från oss; Redfield CrossFit. En riktigt bra box dessutom. Lokal och utrustning (Xenios) var kanon och de båda ägarna var väldigt trevliga och tillmötesgående och som satte kvalitet i första rummet. 



Vi var där fyra gånger och körde alltså igenom de tre lyften squat, bänk och mark en gång i veckan, men lugnt och lite mindre vikt och volym än vanligt. Det gör att man kommer hem och kan köra på som vanligt igen, och det är skönt. Tyngdlyftningen har jag dock helt hållit mig borta från och det får jag äta upp nu, men jag kommer nog snabbt tillbaka (hoppas jag).





Ett filmklipp också när jag testade GHD sit-up för första gången (direkt från Instagram).

Ett filmklipp publicerat av Liljeros (@liljerosso)



Blev riktigt imponerad av deras kettlebells som var de bästa jag känt på efter RKC-kloten. De hade även 32-kilos klot, vilket gjorde att jag avslutade med lite tunga snatch efter varje pass. 




Vi hoppade även bungyjump. Det var första gången för oss bägge. Vi hoppade från Europas högst belägna bro i Frankrike, vid Pont De L'artuby - 182 meter. Jag har varit där tidigare, men det blev aldrig av den gången då jag inte hade förbokat och inte orkade vänta. Men nu förbokade vi på nätet, gick upp tidigt i ottan och körde de fyra timmarna det tog att köra dit. 

Allt kändes helt okej och jag var inte överdrivet nervös, men det var ju ändå första gången jag hoppade. Jag klev upp på broräcket, fick klartecken, men just när jag böjde knäna för att skjuta ifrån hände ingenting. Hjärnan vägrade och det blev inget frånskjut. Istället ”välte” jag mig ned. Det var troligen anledningen till att jag fick kommentaren; ”This is a bridge, not a toilette”, av han som filmade.

De första 2-3 sekunderna när jag föll fritt - mot amygdalas inrådan - skapades en ordentlig adrenalinrush och visste knappt vad som hände just då eller vad som var upp och ned. Jag antar att man får göra om det igen för att få ut ännu mer av det och fånga de där sekunderna av fritt fall. Det kostar bara halva priset nästa gång, så vem vet, jag kanske gör det igen...

Vägen upp ur ravinen var fysiskt jobbigare än vad vi hade räknat med och det tog 30-40 att komma upp. Allt finns filmen nedan. Sierras hopp var mycket snyggare än mitt, helt klart. Jag ser mer ut som om jag har full anspänning. Pavel hade nog varit stolt. :)




Mer bilder, fast lite mer semesterrelaterat.


Lite pull-ups vid lekparken. Tyvärr hade man tagit ned en annan lekställning som vi nyttjade sist.

Morgonkaffe.

Efter bungyjump.

Cinque Terre, Volastra.






Cinque Terre

Klassisk italiensk fyrarätters middag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar