tisdag 28 juni 2011

Medium, framsteg och tunga swingar

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16, 2x20 kg

Kettlebell Muscle (modified)
Week 8 - Day 1 (Medium)
4 sets of: (with 2x20 kg)
  • Double high pull x 5
  • Double clean & press x 5
    (60 s. rest)
  • Double snatch x 5
  • Front squat x 5
    (60 s. rest)
Volume: 4.000 kg in 11:00 min
Density: 364 kg/min (364, 346, 353, 350, 304, 296, 298, 287, 334, 291, 295)

Running: 2,5 km

Stretch

Ja, idag kändes det som om jag kunde kört fyra omgångar till, var knappt andfådd så jag tog en kort löprunda efteråt. Märkligt? Egentligen inte.

Efter X-trail bestämde jag mig för att gå till läkaren igen. Efter loppet fick jag gå hem och lägga mig, kändes som jag sprungit jorden runt. Trycket i bröstet släppte först nästa dag efter lunch. Besöket hos läkaren blev inte riktigt lika uppsluppet som sist men för att göra en lång historia kort föreslog han att jag skulle testa på förebyggande kortisonspray (Symbicort) då han trodde att jag hade inflammation i luftrören, medan jag tyckte hans skulle skicka mig på ett arbetstest. Det slutade att jag stod på Apoteket en timma senare och plockade ut en inhalator med Symbicort för 560 spänn. Det skulle ta en vecka tills det uppnår full effekt.

Nu så här på femte dagen så måste jag säga att det har börjat hända grejer. Det första jag reagerade på var att jag mår så mycket bättre på morgonen - piggare och inte lika lätt att starta tung andhämtning så fort jag rör på mig. Passet idag var en bit av kaka, faktiskt. Fantastiskt. Egentligen skall jag inte säga mer förrän jag har gett detta några veckor men jag blir lite exalterad, för tänk om det är detta som är problemet?

Jocke länkade till Yoana Snideman som swingar med 48 kg. Strongt!

1 kommentar:

  1. Det låter ju riktigt lovande David. Hoppas det håller i sig.

    /Landhammar

    SvaraRadera