torsdag 19 maj 2011

Lätt dag, läkarbesök och starke Neghar

Indian club drills: #1-5
Warm-up, mixed: 2x16 kg & 2x20 kg

Kettlebell Muscle
Week 2 - Day 2 (Light)
5 sets of (with 2x20 kg & 90 sec. rest):
  • Swing x 5
  • Snatch x 5
  • See-saw press x 5
Volume: 3.000 kg in 9.05 min
Density: 330 kg/min (327, 319, 339)

Pull-up, revers grip, to cheast:
[5] x 2
Archer pull-up, revers grip:
[3/3] x 5

Stretch

Jag var i veckan och kollade upp min andning som jag inte tycker fungerar värst vidare speciellt bra. Förvisso får jag ansträngningsastma lätt men tänkte att det var lika bra att kolla upp det ordentligt en gång för alla.

Fick göra ett spontant VO2-maxpass i vårdcenralens trapphus - där jag sprang upp och ner med skjortan på bland patienter och sköterskor - samt diverse lungkapacitetsprov, blodprov och EKG m.m. Kanske inte var beredd på det där sprintpasset men man har ju gjort lumpen så jag lydde order direkt utan vidare betänkligheter.

Har fått för mig att jag har liten lungkapacitet men den var det inget fel på, förutom att den blev sämre 5-10 minuter efter sprinten i trapphuset. Jag kände hur mina luftrör drog ihop sig och hostade ett tag. Förutom det var dock alla värden bra. Viktigast var väl att EKG:t var i sin ordning. Läkaren tyckte att jag skulle testa Bricanyl (eller Ventolin) ett tag som jag skall ta före varje träningspass och se om jag märker någon skillnad. Gör jag inte det skall jag återkomma för vidare undersökning.

Detta pass hade jag ju inget större problem med förra veckan så det är svårt att säga om Ventolinsprayen hade någon verkan eller inte. Men jag kände mig ovanligt fräsch både under och efter passet.

Läkaren titulerade mig förövrigt tio år yngre än vad jag egentligen är så därför utmärker jag honom härmed till "Doctor of the Year" *fanfar*.

56 kilos Neghar Fonooni kör tydligen med dubbla 20-kilos hon också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar