onsdag 18 mars 2009

OALC med Comp bell


Lånade hem ett av Alexanders 24-kilos tävlingsklot igår för att överväga om jag skall använda detta på Cross World nu på lördag. Det blev därför ingen VO2-max idag utan one-arm clean & jerk (OALC) inför anyhow-momentet.

Eleiko kettlebell till vänster och Compact competition kettlebell till höger.

One arm clean & jerk, 24 kg: 5/5+5/5+5/5.... (10 min)

Testade därför idag att köra ett 10-minuters pass i ganska sakta mak med mycket vila. Jag satte dock aldrig ned klotet. Vet inte hur många set jag gjorde utan ville bara mest känna på tiden och klotet. Kände mig dock lite obekväm med tävlingsklotet, speciellt i vänster rackposition där något ströps i handleden. Lite skumt men det är säkert bara en vanesak. På lördag blir det dock mitt Eleikoklot som får agera istället om jag inte skall få problem med vänsterarmen när jag kör på i lite snabbare takt. Skall bli spännande, vi skall försöka filma allt.

Kul film nedan om det moderna livets baksidor.

2 kommentarer:

  1. Tävl kloten är jobbigare i rack (formatet är ju som ca en Eleiko 32a).
    Du får gärna låna 24an ett tag för snatchar om du vill.
    Lördag blir skoj.
    Off to work!

    SvaraRadera
  2. Ja, och det ser ut som om att det finns lite mer handutrymme hos Eleiko-klotet.

    SvaraRadera