lördag 14 mars 2009

Clean & jerk


Det ser ut som jag skall delta i Cross World 2009 nästa helg (21 mars). Alexander står för arrangemanget i Göteborg. Då jag inte är någon hejare på korrekt utförda jerks så tänkte jag att det blir overhead anyhow mini (5 min) med 24 kg för min del. Det verkar också som att Jocke kommer upp till Göteborg för Cross World vilket blir kul!

Nåväl, även om vi kallar det overhead anyhow så är det fortfarande frågan om clean & jerk med ett klot, det är bara det att det inte är så noga med utförandet - dock utlåst arm. Längesen jag körde jerks så jag måste åtminstånde köra det en gång innan nästa helg. Sist jag testade 5 minuter one-arm clean & jerk var i 14:e december - 47 reps.

Swing, 24 kg: 10/10
Snatch, 24 kg: 10/10, 10/10
Clean & jerk, one arm, 5 min, 24 kg: 10/11/5/5/5/5/5/5/2
Tot: 53 reps in 5 min.
Swing, 32 kg: 10/10, 10/10, 10/10, 10/10

Använde Eleiko-klotet för underlätta lite då den har lite mindre utväxling i cleanen än Elite. Är det tävling så skall man ju underlätta för sig... ;) Helt okej resultat med tanke på att jag inte har kört jerks på några månader. Kanske var inte utlåsningen helt hundra alltid. Armen går lite väl mycket utanför en tänkt lodrät linje ibland, men i anyhow spelar ju det ingen roll.

Jocke tipsade mig om att man i San Jose fick 85 glada offer att känna på RKC-certifieringens vedermödor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar