söndag 1 mars 2009

Pressar och pistoler


Idag var det pressar och pistoler hemmavid.

Press, 24 kg: 2/2, 5/5, 7/7, 10/10, 6/6 , 5/5,
Press+push press, 24 kg: 3+3/3+3, 3+3/3+3

Deck squat, 16 kg: 4, 6, 6
One arm front squat, 24 kg: 3/3, 4/4, 5/5
Pistol (support): 2/2, 3/3
Pistol: 1/1, 3/3, 4/4
Pistol, 8 kg: 2/2, 1/1

Grip training w. CoC; T, 1.0, 1.5

Deck squat är bra att värma upp med, likadant front squat. Vänster pistol är inte lika stark som höger mest på grund av att balansen är svår att hålla genom nervskadan. Jag kan alltså göra fler med höger men håller mig till att vänstern blir bättre.

Nedan gör Gregor Sobocan 100 one arm jerks med 40 kg på 5:45 min. Inget officiellt rekord men starkt jobbat ändå, kan man väl säga.

4 kommentarer:

  1. Gregor Sobocan är stark!
    Jag så honom pressa 48 kg stående på ett ben (han hade andra benet i gips), detta var när han var RKC och det gjordes Hardstyle på min RKC-Cert i Danmark, han snatchade även sitt snatchtest (74 snatchar) sittandes på en stol på grund av gipset.

    Detta var innan han bytte till Fedoreknos org.

    SvaraRadera
  2. Gjorde han snatchtestet sittande på en stol?! Haha, sicken kille!

    SvaraRadera
  3. Kul blogg! Har läst en hel del. Tack. Själv tränar jag CF på: http://rackempackemandstackem.blogspot.com/

    Fortsätt!

    SvaraRadera
  4. Tack! Kul med en ny blogg, inlagd i högerpanelen!

    SvaraRadera