lördag 16 maj 2009

RKC certification - Dag 2

Dag två var värre än dag ett på alla sätt även om man nu har vant sig vid det höga tempot. 7:30 började vi med mobility-uppvärmning utanför hotellet sedan buss till träningsanläggningen och sen har det varit full fart hela dagen. Rasterna en gång var 90 minut var mellan 3 till max 10 minuter samt lunch 40 minuter (bra mat förövrigt!). Att hålla på så mellan 8:45 til 18:15 med clean, press, squat och snatch samt ett antal workouter utspridda över dagen tillsammans med all information om teknik gör en ganska spak efter ett tag. Men det är ändå otroligt kul att se hur mycket man ändå klarar av, kände mig faktiskt full av energi hela dagen. Två av workouterna var mycket intensiva där en av dem var ett kombinerat squat/swing-pass som fullständigt körde över mig. Senare avslutade man dagen med ett VO2-max test samt ett tillhörande protokoll några minuter efteråt. Till och med efter detta kände jag mig full av energi vilket faktiskt var en ganska skön känsla. En del instruktioner var helt fantastiskt bra. Speciellt Mark Toomeys förevisning av cleanen var en favorit, otroligt pedagogiskt och innehållsrikt.

Jag och Fredrik avslutade dagen på en italiensk restaurang i grannskapet långt från Warrior diet... ;)

Imorgon gäller det. Tekniktester och tävlingar mellan teamen och nybörjarrekryter som vi skall testa vår förmåga att lära ut till. Ingenting är självklart här, 25-30% av kursdeltagarna brukar kugga på dessa certifieringar. Och Grad workouten vill jag helst inte tänka på alls.

Lite bilder från dagen.

[Vidare till RKC certification - Dag 3]


Instruktörsmanualen och anteckningsblocket alltid nära till hands.


Mark "Doc" Cheng visar felsökning av squat.


The man himself, Pavel Tsatsouline.


Frågestund.


Line och Sören efter squat/swing-workouten.


Fredrik efter samma pass.


En glad Jocke.


Till och med jag ser nästan glad ut efter att ha förlorat några liter vatten.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt kul att läsa om certifieringen!
    Hälsa Fredrik från Björn Rhodin på Life.

    Kör hårt imorgon för fan!

    SvaraRadera
  2. Haha var den bästa bilden på mig du hittade =)

    SvaraRadera
  3. Haha, det syns att du har slitit i alla fall! :)

    SvaraRadera
  4. hahaha ja det var så jag såg ut den största delen av helgen ;)

    SvaraRadera