tisdag 11 augusti 2009

VO2-max - film

Det blev bara ett VO2-maxpass förra veckan - bilputtandet tog en dag i anspråk - men å andra sidan ökade jag ju den gången med två minuter (4 set).

VO2-max
Snatch, 20 kg: [7 reps 15 sec/rest 15 sec] x 32
Total: 224 reps, 4.480 kg; 16 min.

Idag lade jag till två set. En läsare efterfrågade om jag kunde filma ett av dessa VO2-pass och det gjorde jag idag. Teknik och utförande blir lätt lidande när man kör VO2-max men då jag själv ofta efterfrågar transparens bland träningsbloggar och inte bara perfekta tekniker kanske jag därför skall föregå med gott exempel och visa hur det ser ut även när allt inte är perfekt.

Filmen nedan är ett ihopklipp av hela sessionen för att inte tråka ut er alldeles. SKA-P får lätta upp stämningen med Planeta Eskoria. Varför bildkvalitén blev sämre denna gång har jag faktiskt ingen aning om.



VO2-max med 20 kg (15/15) á 32 set under 16 min.

4 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Vad är det för snyggt tröja du har??
    Få försöka tigga åt mig en så jag kan representera i fjollträsk!

    SvaraRadera
  2. Tack, Fredrik!

    Det är Fredrik på Kettlebell Center som gjort dessa. En liten RKC-logga finns även på bröstet.

    http://www.kettlebellcenter.com/se/

    SvaraRadera
  3. Nice =) du är going strong David

    SvaraRadera
  4. Tack, Jocke. Det går i alla fall framåt!

    SvaraRadera