måndag 3 augusti 2009

Ringträning och VO2-max

Först ringar precis som förra veckan och sedan VO2-max.

VO2-max
Snatch, 20 kg: [7 reps 15 sec/rest 15 sec] x 30
Total: 210 reps, 4.200 kg; 15 min.

Lade till 2 minuter idag och det funkade bra. Fick torka golvet från svett och svettades fortfarande en halvtimma efter passet. Ni som inte håller på med VO2-maxträning borde faktiskt ta er en funderare på varför ni inte gör det. Nu är det bara 25 minuter kvar tills jag kan öka på till 8 reps per 15:e sekund...

Maxwell ger tips om hur man skall ha koll på vikten när man tränar för pistols.



4 kommentarer:

  1. Det behöver jag inte fundera på. Det är enkelt. Jag vet inte hur man gör. Så nu förväntar jag mig ett pedagogiskt inlägg där du förklarar. Ingen länk :-)

    SvaraRadera
  2. Vi får se, tills dess får du nöja dig med detta som jag skrev i januari.

    http://liljeros.blogspot.com/2009/01/att-utveckla-snatchen.html

    Sen är det ju faktiskt bara att köpa Kenneths bok i ämnet så får du ju allt.... ;)

    SvaraRadera
  3. Jättekul med många filmer, men varför fungerar ej ljudet?

    SvaraRadera
  4. Ljudet fungerar för mig, är det någon annan som har problem med detta så tjoa till!

    SvaraRadera