måndag 28 april 2014

Landhammar på besök och Tough Viking

TISDAG
Back squat, 40 kg: 10
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: 5
Back squat, 115 kg: 3
Back squat, 120 kg: 1
Back squat, 125 kg: 1
Back squat, 130 kg: 1
Overhead press, 30 kg: 8
Overhead press, 40 kg: 5
Overhead press, 50 kg: 5
Overhead press, 55 kg: [3] x 4
Overhead press, 40 kg: 10, 7
Levers practice

TORSDAG
Pull-ups, variations: [5] x 2
O-A pull-up, assisted: 3/3
O-A pull-up, negatives/static hold: 1/1
O-A pull-up, assisted: [3/3] x 3
Ring dips: 5, 5
Ring dips, BW +16 kg: 5
Ring dips, BW +24 kg: 3
Ring dips, BW +32 kg: 3, 2, 1 
Ab wheel, full standing rollout: [1] x 5

FREDAG
Deadlift, 60 kg: 10
Deadlift, 110 kg: 10 
Deadlift, 140 kg:
Deadlift, 160 kg: 2
Deadlift, 170 kg: 1
Deadlift, 180 kg: [1] x 3
Deadlift, 160 kg: [3] x 3 

Back and front levers practice
Back squat, 40 kg: 10
Back squat, 60 kg: 8
Back squat, 80 kg: 6
Back squat, 100 kg: 5
Back squat, 110 kg: [5] x 3Flag practice

LÖRDAG
Running: 15 min

Den här veckan blev lite omfördelad på grund av påskhelg samt att jag åkt på någon mindre infektion i kroppen. Mest huvudvärk dock. Snatchen fick därför bland annat ryka.

I veckan gjorde Henrik Landhammar ett välkommet besök i Göteborg under några dagar och vi passade så klart på att köra ett gemensamt skivstångpass. Henrik hade mycket stabila och djupa squat. Han gjorde ganska lätt 4x6 på 125 kg. Han körde med lyftarskor och rejält bälte. Min lins på kameramobilen har sett sina bästa dagar så en bild smått oskarp bild får föreställa en squatande Henrik. 




 
Testade själv med bälte och provade på 130 kg med pass. Kändes stabilare än sist men bältet gjorde nog sitt. Inköp av skor blir det nog till hösten helt klart. Skor verkar framförallt stabilisera i sidled vilket verkar ge mer trygghet i lyften

Resten av veckan gick i någon slags halvförkylning som jag dragit på mig. Gjorde vad jag skulle göra typ, bland annat tre lyft på 180 kg i marklyft. Var väl kanske inte helt kry så det var lite slitigt. Lät dock bli snatchen på lördagen och det blev lite lätt löpning istället.

På lördagen kollade jag in Tough Viking - en intervallbana i Slottskogen för dem som aldrig fick göra lumpen. De hade sålt bra med platser, upp till 4000 deltagare läste jag på GP. Jisses, 4,2 miljoner bara i deltagarintäkter, lägg på sponsorer på det. Följde faktiskt med hela loppet runt och fotade alla stationer, lite kul var det allt! Dessa bilder samt en film ligger på Facebook här >>>.

Till hösten kommer jag troligen börja med bänkpress igen efter ett litet uppehåll. Här är en kort informativ introduktion till denna överkroppsövning:

2 kommentarer:

  1. Vi får ta en repris på det om några veckor så får du dominera i marklyft :)

    Henke

    SvaraRadera