måndag 4 januari 2010

Fran - CFG

Vi körde först kipping-teknik och nu förstår jag i alla fall rent tekniskt hur det skall gå till. När jag skulle praktisera det i en Fran senare gick det däremot mindre bra.

Tre omgångar med:
Thrusters (35 kg)
Pull-ups
21, 15 respektive 9 reps i varje omgång
Tid: En evighet och ungeför fem minuter längre än vad det brukar ta.

Händerna orkade inte, axlarna la av, andningen ville inte komma igång och jag tappade såväl lusten som räkningen. Tror inte att jag gjorde nåt rätt någonstans och tappade räkningen direkt. Vilade i pullupsen genom att göra några strikta då och då...

Ett jävla skitpass, kort och gott.

5 kommentarer:

  1. Fran har den effekten :).

    Kör hårt!

    /A.

    SvaraRadera
  2. Du får skylla på att det är måndag.

    SvaraRadera
  3. Ja, Munken, men inte SÅ illa.

    Rickard: Jag skyller på min ansträngningssastma som lätt går igång om det är lite kallare vilket det var idag. ;)

    SvaraRadera
  4. Det går alltid lite upp och ner, men sen när kippingtekniken släpper då kommer det rinna på :)

    Förkyld så jag kunde inte komma och hänga där borta idag.
    Blev förövrigt helt knäckt av Cindy, träningsvärk och vila en vecka, haha otränad och klen ;)

    ses

    Sam

    SvaraRadera
  5. Ja, jag får träna kipping. Jasså, Cindy tog musten ur dig... ingen tjej för dig alltså.. ;)

    SvaraRadera