måndag 13 januari 2014

Nytt år och nya tag!

Jag nämnde lite i höstas att kolla på ett träningsschema som bygger på 2-veckorsperioder för att på så sätt lättare kunna modifiera att vissa övningar kan köras tre gånger under denna period, och inte två gånger i veckan som lätt blir för mycket. Det har jag nu gjort enligt nedan bild. Klicka för att förstora.


Träning fem dagar i veckan - fem dagar gym och fem dagar hemträning under varje 2-veckorsperiod. Vissa övningar två , vissa tre och någon fyra gånger per 2-veckorperiod. Ganska lite fokus på calisthenics holds och levers, men de finns med. "Abs" innebär maghjul.  :)

Passen bygger en del på 5x5 men jag kommer inte köra så slaviskt efter det utan ökar ibland när jag känner för det. Lite freestyle, helt enkelt.

Jag ska i alla fall testa detta under våren och se om det fungerar bra

81 bast och gör bra ifrån sig:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar