Visar inlägg med etikett grip training. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett grip training. Visa alla inlägg

söndag 1 mars 2009

Pressar och pistoler

4 kommentarer

Idag var det pressar och pistoler hemmavid.

Press, 24 kg: 2/2, 5/5, 7/7, 10/10, 6/6 , 5/5,
Press+push press, 24 kg: 3+3/3+3, 3+3/3+3

Deck squat, 16 kg: 4, 6, 6
One arm front squat, 24 kg: 3/3, 4/4, 5/5
Pistol (support): 2/2, 3/3
Pistol: 1/1, 3/3, 4/4
Pistol, 8 kg: 2/2, 1/1

Grip training w. CoC; T, 1.0, 1.5

Deck squat är bra att värma upp med, likadant front squat. Vänster pistol är inte lika stark som höger mest på grund av att balansen är svår att hålla genom nervskadan. Jag kan alltså göra fler med höger men håller mig till att vänstern blir bättre.

Nedan gör Gregor Sobocan 100 one arm jerks med 40 kg på 5:45 min. Inget officiellt rekord men starkt jobbat ändå, kan man väl säga.