tisdag 3 juni 2008

10 minuter snatch

Jag lovade förra veckan att göra 10 minuter snatch med obegränsat antal armbyten nästa gång och denna nästa gång var idag.

Vinden jag ibland tränar på var olidligt varm så det var med viss fruktan jag klev in. Hade väl tänkt mig några fler snatchar än 20 i första setet men armarna skrek redan efter 15 reps så därför blev det som det blev. Jag höll ut i tio minuter i alla fall utan större problem, förutom värmen.

Snatch, 16 kg (L/R): 20/20 + 10/10 + 10/10 + 5/5 + 5/5 + 5/5 + 5/5 + 5/5 + 5/5 + 5/5 (ej vila mellan set)
Tot: 150 reps på 10 min, obegränsat antal armbyten.

Problemet tycks inte längre ligga i konditionen utan i armarnas uthållighet. Fokus bör således i fortsättningen ligga på att göra långa set, både långsamma och med många reps.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Nu kommer det att gå fort framåt. När du säger att armen blir trött - är det någon speciell del av armen då?

    SvaraRadera
  2. Inte vad jag kan avgöra. Känns som hela armen.

    SvaraRadera