tisdag 16 juni 2009

Press och framfotalöpning


Clean & press, 16 kg:
5/5
Clean & press, 20 kg: 5/5, 5/5
Press, 20 kg: 7/7, 10/10, 10/10, 10/10, 8/8
Swing, two-arms, 24 kg: 20, 20, 20

Har sedan 18 april haft en mindre skada i vänster axel då jag pressade mig med walking see-saw press med 2x24 kg inför grad workouten. Korkat med facit i hand då man ändrade denna dagarna innan men det visste jag ju inte då. Nåväl, har därför tagit det lite lugnt med viktträning där axlar är invovlerade som t.ex. pressar. Tycker nu att det har läkt sig så pass bra att jag vågar mig på lite pressar idag, dock bara med 20 kg. Bara förresten, även pressarna har blivit jobbigare att utföra sedan certifieringshelgen så 20 kg räcker ganska långt numera...

Igår kväll sprang Fredrik och jag en runda i Ängårdsbergen bakom Botaniska på ungefär 3-4 km. Där finns bra terräng och många fina små stigar att testa framfotalöpning. Jag sprang med mina FiveFingers och Fredrik enligt hardcore-principen, mao helt barfota. Mina vader fick kämpa bittert i slutet men idag känns det faktiskt inte så farligt alls. Det går framåt!

Fredrik attackerar en bergssida.


Perfekt kväll, fint väder och lagom temperatur.

1 kommentar:

  1. Ja allt har blivit mycket tyngre nu med Hard style teknik men vi kommer att bli starkare snart genom bra träning ;) och ett j....r anama =)

    SvaraRadera