tisdag 31 augusti 2010

Back on track

Team Lakatos - RKC II, Hungary 2010

Så, hemma igen. Efter Budapest åkte jag till Ligurien i Italien och stannade där ett tag. Alla farmers walk under RKC II fick trapezius att helt dra ihop sig och det blev därav en del stretch tiden efter. Hade med mig en foamroller som jag använde flitigt. Har fått bra resultat i övre delen av ryggen både av denna och genom Brettzel 2.0. Sprang några gånger, gjorde lite armhävningar, pull-ups och pistols men annars tog jag det lugnt med träningen. Lite bilder blev det.






Fick för mig en dag att springa upp för det här berget...


Valde en asfalterad väg som gick hela vägen upp. Väldigt brant ibland, sprang kanske inte hela vägen men nästan. Värst var det på nedvägen, tog nästan lika lång tid...


Att det var brant skvallrar den här bilden om. Observera den lilla traktorn som står på en av avsatserna nedanför.


På toppen slingrade sig vägen vidare. Här upp var det helt dödstyst - inte ett fågelkvitter eller väsnande cikador, inte ens ett vindsus. Det enda var en fluga som surrade till någon gång, vill jag minnas...


Vid sådana tillfällen är det lite skönt att man kallar sig agnostiker och inte ateist...


Vandrade även en del bland olivlundarna på flera hundra år gamla upptrampade stigar som slingrar sig upp bland kullarna...




Givetvis alltid i FiveFingers...


De flesta byarna i Ligurien ser ut ungefär så här - husen har efterhand under flera hundra år byggts på varandra och bildar borgliknande konstruktioner.


Flodens vatten kommer från Alperna och höll cirka 12 grader...


I solen var det närmare 40 grader...


Temperaturkontrasten var helt fantastisk...


Färska fikon när suget faller på...


Frukost i morgonsolen på terrassen... Livskvalité, helt enkelt.

4 kommentarer: