onsdag 1 december 2010

Pistols, bent press och tjejer

Indian club drills: #1-5
Pistol, barefoot, weighted, 8kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 3 (18 pistols/leg)
Bent press, 16 kg: [1/1] x 5
Bent press, 20 kg: [1/1] x 3
Towel assisted one-arm pull-up: 1/1, [2/2] x 5 (Tot: 11 per arm)
Stretch

Hoppade över Front Squat denna vecka och la in lite pistoler istället då det var ett tag sen. Gick okej.

Hoppade plötsligt på bentpress av någon anledning, tyckte väl att det var dags att testa vänster axel som känts bättre och bättre sista tiden. Det gick väl okej men jag kommer nog inte göra den alltför mycket framöver då den frestar på en del på axelområdet. Jag märkte dock att jag blivit lite mer rörlig i axelpartiet än jag var på RKC II i somras.

DragonDoor TV på YouTube är väl inget jag brukar länka till så där överdrivet ofta. Förpackningen det levereras i är väl kanske till sin natur och kultur lite väl amerikansk för min smak. Men jag tyckte att det var på sin plats idag då man påpekar att kvinnor är en mycket snabbt växande grupp som tränar inom RKC och det tycker jag är roligt. Även en liten kort intervju med Master RKC Andrea DuCane hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar