lördag 3 september 2011

Snatchtest och squatfilm

Indian Club drills: #1-5
Snatch, 16, 20 & 24 kg: speed switch drills
Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/9+10/10+10/9+10/10+7/7+4/-
Total: 116 reps, 2.784 kg; 5:00 min
HR [Avg]: 149 bpm
HR [Max]: 187 bpm
Stretch

Testade att köra speed switch de första bytena men det är svårt när man är pressad och underarmarna skall släppa i precis rätt ögonblick. Det gick hjälpligt de första två bytena men i tredje höll jag på att göra bort mig totalt och tappa klotet. Sen fick det bli vanliga byten. Rätt nöjd med dagens prestation ändå.

Det är förövrigt öppet hus på Kettlebell Center imorgon mellan 13-16 för de som anmält sig till Tactical Strength Challenge. Passa på och kolla regler och teknik med oss direkt!

Jag gjorde ju en intervju med RKC II Stina Albihn för ett tag sen som tydligen uppmärksammades av GT/Expressen och som sedan själva gjorde en intervju som publicerades i dagens GT - Från yoga till kettlebells. Kul!



Filmade igår en kort snutt när jag körde front squat. Jag kommer faktiskt betydligt djupare idag än tidigare och det utan att få någon rörelse i ryggslutet i bottenläget, inte vad jag kan se i alla fall. Tycker nog att cleanen har förbättras något också med tyngre vikter.


Front squat - 2x32 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar