söndag 16 december 2012

KM i fredags och lite annat...


Fredag

Kettlebell Muscle - Heavy day, Week 8
2x22 kg, 4 rounds of:
  • Front Squat x 5
  • Double Snatch x 5
  • Double Press x 5
    (75 s. rest)
  • Double Clean + Push Press x 5
  • Front Squat x 5
    (75 s. rest)
Det har varit en del att stå i veckan och det blev aldrig någon post efter i fredags. Vi hade ju lite utförsäljning och julfika på KC och det blev liksom ingen stund för att skriva blogg. Har dessutom hunnit med tre julbord i veckan, bland annat ett på Vallda Golf & Country Club och Wasa Allé som var riktigt bra. Det sistnämnda tillsammans med övriga på Kettlebell Center - Fredrik, Joakim, Malin och Sierra! Summa summarum har det därför endast varit KM denna vecka och jag har vilat från VO2-max och snatch, vilket var behövligt känner jag.

Nåväl, passet gick bättre en förra fredagen. Fick dock sätta ned kloten snabbt mellan de sista pressarna. Mjölksyra!

Jag följde en blogg förr som hette You Make Loving Fun av Jon Bergqvist och Anna Celsing. De har haft ett uppehåll ett längre tag men startade igång den förra veckan igen. I senaste bloggposten skriver Jon om träningsorganisationer ur ett lite annorlunda perspektiv som intresserar mig mycket. Jag tror Jon och jag har ganska mycket gemensamma tankar kring dessa frågor, men jag kan kanske tycka att det behövs nyanseras ytterligare och tänker därför ta upp ämnet inom kort. Faktum är att jag redan har skrivit ganska mycket om saken, det behövs egentligen bara redigeras.

Btw! De produkter som är kvar från i fredags har vi också tillgängligt nästa fredag innan jul. Det finns kvar en del FiveFingers, något rött klot, en del DVD:er och böcker - se lista här.

Träning i Indien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar