fredag 21 december 2012

Tung vecka 9 och lite om mat...

Kettlebell Muscle - Heavy day, Week 9
2x22 kg, 5 rounds of:
  • Front Squat x 5
  • Double Snatch x 5
  • Double Press x 5
    (75 s. rest)
  • Double Clean + Push Press x 5
  • Front Squat x 5
    (75 s. rest)
Fem ronder enligt ovan med totalt 150 set och 2x22 kg ger 6.600 kg på ca 20 minuter. Var strategisk idag och satte ned kloten i rond 4 & 5, mellan snatch och pressar, några sekunder för att få bort mjölksyran. Detta gjorde att jag klarade pressarna. Klokt gjort. Programmet går tillbaka till tre ronder nästa vecka och inte fyra som är brukligt. Har funderat på om detta är ett feltryck eller inte men just nu så struntar jag i att fundera över saken och gör som det står istället. Det är fullt tillräckligt som det är. Klokt igen, David.

En del kanske känner till att jag umgås med en dietist numera. Samtal om mat har plötsligt fått en helt annan innebörd än innan och handlar mycket om näringsvärde, näringsvärde och... näringsvärde! :)  Absolut inget negativ i det utan snarare bra för en kille som mest har ätit det han tycker är gott. Jag har alltid älskat den femte dödssynden - att frossa i god mat. Firade min kandidatexamen till exempel genom att trycka i mig ett kilo Kalix löjrom, själv. Som tur är tycker jag ofta saker är gott som har ett ganska "bra" näringsvärde men samtidigt ett högt energiinnehåll. Jag har varit fruktansvärt anti och ganska rabiat mot alla tänkbara lightprodukter och törstar hellre ihjäl än dricker Cola-light. Nu måste jag försöka hålla mig lite mer balanserad kring detta även om jag tänker fortsätta dricka Coca Cola Regularis.

Nåväl, en kollega på jobbet tipsade om följande godsaker - baconlindade färska dadlar. Hur gott låter inte det? Var ju bara tvungen att göra det snarast.





Baconlindade dadlar, en halv grillad kockling och quinoasallad.

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut det där.

    Bra kämpat med KM!

    SvaraRadera
  2. V9 tung dag fruktansvärd jobbigt. Sista setet fick mig att sätta ner klotet 10 sec mellan snatchen och c&pp. Kul med ny vecka och mindre vila:)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är allt bra slitigt! Bra att du sätter ner, det betyder ju att man inte har för lätta klot i alla fall. :)

    Bra kämpat, Pedro!

    SvaraRadera