måndag 18 mars 2013

Andra veckan i RSR och 60 reps i PU-stegen

Pull-up, to chest: [3] x 3
Pull-up, +10 kg: [1], 16, 13, 11, 11, 9 (60)

Deadlift, 70 kg: 10
Deadlift, 100 kg: 6
Deadlift, 120 kg: 4
Deadlift, 140 kg: 2

Russian Squat Routine - Week 2.1

Deadlift, 152,5 kg: [4] x 6 (80% 1RM)

Jobbade sent och kom till KC sent. Nu är jag uppe i 60 set i själva pullup-stegen vilket innebär +180 reps i veckan. Det är också 15 set i veckan, där varje set är på bristningsgränsen som i ett TSC. Börjar få ångest innan jag ska börja. Stretchar och använder bandybollen kontinuerligt annars hade det inte gått. Lät bli bollen 1-2 veckor men direkt växte knutor fram vid vänster lats. Intressant.

Gjorde uppvärmingspassen i marken mellan pullups-seten. Nu börjar RSR-resan kännas - tung. Pullups-passet innan gjorde säkert sitt också i och för sig men sista repset i sjätte setet var precis att jag klarade. Har en tendens att vila för mycket ibland när jag kör tungt. Satte därför Gymbossen på 5 minuters vila mellan seten, vilket kändes ganska lagom ändå.

I jämförelse med samma dag i augusti förra året med ett 1RM på 190, istället som nu 200, kändes det definitivt tyngre idag. Jag har gått ut väl hårt denna gång, helt klart, men jag kör så det ryker tills det inte går längre.

Det viktigaste är inte att klara av programmet, det viktigaste är att bli starkare - och det blir jag.

Damien Walters skojar till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar