måndag 25 mars 2013

Skitpass

Pull-up, to chest: [3] x 3
Pull-up, +10 kg: [1, 2, 3], 15, 12, 10, 8, 6 (51)

Deadlift, 70 kg: 8
Deadlift, 100 kg: 6
Deadlift, 120 kg: 2
Deadlift, 140 kg: 1

Russian Squat Routine - Week 3.1

Deadlift, 152,5 kg: [2] x 6 (80% 1RM)

Skulle skoja till det lite och se hur långt ned på bröstet jag kunde träffa med stången i pullups. Dum idé. Med lätt träningsvärk från lördagens maghjul sträckte jag mig något fruktansvärt. Pullupsen var därför omöjlig att göra fullt ut, därav den kassa sifferserien ovan.

Så här långt kom jag i alla fall. Dags att trycka till med muscle-up snart. 



Med svårt sträckt mage, lika svår träningsvärk från backsquaten i helgen och en fortfarande kass vänsterhand så kan ni tänka er hur trevligt marklyftspass jag hade. Not. Önskar att jag sådana här gånger bara kunde släppa alltihop och gå hem - alltså släppa något lika enkelt och bestämt som när jag bestämmer mig för något. Belönade mig i all fall med att strunta i både stretch och dusch.

Greppet är verkligen A och O när man lyfter tungt (så länge du lyfter med händerna, vill säga). Här är en liten intressant effekt med felaktigt grepp i marklyft...

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar din envishet och tror att just den egenskapen bäddat för den styrka du besitter och att du hela tiden utvecklas. Konstant progression!

    Sjukt nära en M-up. Kanske även en front lever snart...?

    SvaraRadera