Visar inlägg med etikett muscle-up. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett muscle-up. Visa alla inlägg

måndag 12 september 2011

Get-up & windmills

0 kommentarer
Get-up, 16 kg: 1/1 x 2
Get-up, 20 kg: 1/1 x 2
Get-up, 24 kg: 1/1 x 2
Get-up, 28 kg: 1/1 x 2
Get-up, 32 kg: 1/1
Get-up, 36 kg: 1/1
Windmill, 16 kg: [1/1] x 5
Jumping muscle-up, rings: [3] x 3
Stretch

Sist jag gjorde get-up med 36 kg var nästan på dagen ett år sedan. Tekniken blir aldrig riktigt hundra när man maxar get-up men tyckte nog den kändes ganska bra ändå. Get-up är förövrigt inte den övningen som jag behärskar fullt ut, bland annat lite problem med rörlighet i högra axeln samt höft.

Windmill var också ett tag sen. Körde med lätt vikt, typiskt att sträcka sig i övre delen av ryggen när man inte kört det på ett tag.

Förövrigt hejdlös träningsvärk i vader från gårdagens löppass.

Någon citerade George Bernard Shaw i sin status på FB idag som är så sant som det är sagt:
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
-- George Bernard Shaw
Tror att många håller med honom, frågan är hur många som lever efter mottot...

Lite intressant om sovställningar:

måndag 15 september 2008

Workout Of the Day

0 kommentarer
Drog ut i Slottskogen idag för att försöka mig på en WOD bestående av:

3 ronder (15-10-7) med:
Muscle-Ups med ringar (fusk)
Burpees
400 m löpning med FiveFingers på gräs

Rätt nöjd, kändes okej även om jag lät som en blåsbälg mot slutet. Tog tyvärr inte tiden. Fuskade med muscle-ups genom att sänka ringarna till strax ovanför huvudet och använde bena som avstamp för att komma upp - jobbigt nog ändå! Löpningen var inte på exakt fyra hundra meter, stegade bara 400 steg. Fortfaramde ömma vader sedan i torsdags! Nästa gång skall jag både ta tiden och filma.

Någon som vet om denna WOD har ett namn?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,