måndag 29 september 2008

Tennis och ringträning


Ett tennispass idag som var riktigt okej, kände att grundslagen börjar träda fram även så här 25 år efteråt. Tennis är ett fantastiskt bra komplement till allt annat vad det gäller rörlighet, framför allt i benen. Som omväxling är det säkert också nyttigt för mig att umgås med andra när jag tränar.... *host*

Kunde inte låta bli ringarna nu på kvällen så jag gav mig ut i mörker och duggregn till Slottskogen bland rastande hundar och hurtiga löpare.

Pull-ups: 6, 10, 8, 6, 5, 4
Dips: 6, 10, 8, 6, 6, 4

Under alla år med pull-ups och latsdrag har man oftast använt brett grepp vilket medfört att biceps till viss del kopplats ur då man velat koncentrera övningen till Latissimus Dorsi. Idag är detta helt klart en nackdel, biceps känns nästan underutvecklad nu när jag kör med ringar. Det är ju lite lustigt att man är svagare just i den muskeln som förknippas med styrketräning och machoideal men det roligaste i sammanhanget är att jag nu kan säga att jag ligger i hårdträning för att bli starkare i biceps, och det utan att skämmas. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar