tisdag 16 september 2008

Long cycle

Lite lätt förkyld (igen!) sedan i söndags så jag tog det lite piano idag.

Swing, 16 kg, one-arm: 10/10/10/10
Swing, 24 kg, one-arm: 10/10/10/10

Clean&Jerk, 2x16 kg: 10, 10
Clean&Jerk, one-arm, 24 kg: 10/10, 10/10

Lite sliten i axlar och biceps efter muscle-upsen igår så det kanske inte var sådär jättebra tajming med clean&jerks. Cleanen känns annars bara bättre och bättre och hade formen varit några snäpp vassare hade jag nog gjord fler än 10.

Filmade andra C&J-setet med 24 kg. Kameran bröt vid 3 minuter och allt kom därför inte med, dessutom anskrämlig filmkvalité men ni får stå ut. Brukar stå på vinden men idag ides jag inte släpa upp kloten dit så det fick bli vardagsrummet istället. Noterbart är det att den vilande vänsterarmen flaxar mer än högerarmen. Lite konstigt då det borde vara tvärtom, det är ju vänstersidan som inte är så stabil. Kanske att jag blir trött i slutet.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Long cycle rules! Finge jag välja ett enda lyft så skulle det nog vara enarms lc.
    Jaa, du ville ha kommentarer.
    Cleanen ser verkligen ut att ha tatt ett stort kliv framåt som du säger.
    Särskilt när du börjar bli trött tycker jag att du får fin explosivitet i stöten oxå. Hemliga plyometrics-sessioner som sätter in?
    I en konventionell rack brukar de flesta förorda helt raka knän.
    Vid ett par reps: jag skulle kolla på huvudrörelsen när du "de-cleanar" så du inte får en knyck i nacken.
    Om du vill, så kan du jobba på att låta klotet falla ännu friare från utlåsningen - att du knappt kämpar emot det alls på nervägen. Jag kan en snygg grej där som du kanske gillar.

    SvaraRadera
  2. Tack, skrev i och för sig aldrig att jag ville ha en kommentar men du måste läst mina tankar! ;)

    Såg det där med nacken och huvudrörelsen, skall tänka på det nästa gång.

    Förr hade jag helt raka knän i racken men nu när jag börjat med att ge efter i knäna när jag går ner från jerken har jag tydligen börjat knäa i racken efter clean också. Mycket att tänka på.

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt fint ut. Du verkar sådär härligt jagad-av-en-tiger-trött som bara kettlebellen kan göra en men håller formen ändå.

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja, det är hemskt vad det känns pressande ibland.... Men det är nyttigt att filma, man ser grejer som man inte känner till. Ser just att jag gör en liten höftvridning precis i mitten av cleanen....

    SvaraRadera
  5. Kul uttryck -"jagad-av-en-tiger-trött" :-).
    Där är en liten höftvridning, vilket är gott i min värld. Skulle tro att det beror på att du du cleanar mer med kroppen mindre med biceps.
    Allmänt intressant är att jämföra enarms-cleans och dubbel-cleans.
    En guldstjärna också för när du "kastar" klotet från rack, vikten förflyttas från hälen till främre foten ser det ut som (kolla tex höger häl 0:56).
    Vaderna (tex 1:48) ser mer involverade ut - snyggt!

    SvaraRadera
  6. Halloj! Jag vill bara säga att jag oxå gillar din blågg och tycker att du tränar bra. Själv går man ju mest på gym. Spelade bandy förr. Det var ungefär som kettleballs, att man blir anfådd och springer runt menar jag.

    SvaraRadera