måndag 19 oktober 2009

Sängar och klot


Fick lite oplanerat en ledig dag idag och åkte därför till några olika sängbutiker. Sammanfattningsvis kan jag väl säga det att de butiker som säljer allehanda möbler inte alls har den kompetens som de butiker som bara säljer sängar, men det är å andra sidan inte så konstigt kanske.

Så här långt hittade jag en mycket bra säng på Sova Sängvaruhuset, Vasagatan. Axeln kom ned ordentligt i sängen och ryggraden var helt vågrät när jag låg på sidan. Även i ryggläge kändes det bra. Sköna Nätter på Linnégatan hade också en som kändes bra. På båda dessa ställen kan man sin sak och de är engagerade, till skillnad från vissa andra. Ju mer man börjar prova sängar så märker man också att det är skillnad från säng till säng, helt klart.

Kettlebells idag.

VO2-max
Swing, 24 kg: [10 reps 15 sec/rest 15 sec] x 10
Total: 100 reps, 2.400 kg; 5 min.

Clean, 24 kg:
5/5, 10/10, 10/10, 10/10
Total: 70 reps, 1.680 kg

En kortis idag som ni ser. Fick av någon outgrundlig anledning håll mitt i VO2-max. Det brukar man väl bara få när man springer?

Tog mig en löprunda med mina nya Bola-sockar igår och det funkade fint. Fem grader klarar de i alla fall. Vi får se hur det känns när vi närmar oss nollstrecket.


1 kommentar:

  1. Började själv igen på VO2MAX protokollet efter en tids från varo. Det var jobbigt =)

    SvaraRadera