söndag 25 oktober 2009

FiveFingers och ringar


Mitt gym har haft den goda smaken att i veckan hänga upp ett par ringar i taket. Mycket lyckosamt för mig då jag nu slipper att ta med mig mina egna och trassla med dem hela tiden. Dessutom hänger de mycket högre upp nu så det finns mer utrymme för muscle-ups. Det är av modellen Elite Rings men jag ser nu att nuvarande Elite Rings EFX har ett nytt halkfritt grepp och mätstreck på banden - vill ha!

Elite Rings på World Class.

Det är ungefär ett år sedan jag började springa med FiveFingers på fötterna och jag har dokumenterat detta med filmkamera förut, se post här. Nu tyckte jag det är dags igen. Jag tar även med de två första dokumentationerna för att kunna jämföra. Jag kan idag hålla en mycket högre takt utan problem men fortfarande får jag extrem träningsvärk i vaderna dagen efter ett löppass - efter ett års springande! Notera gärna antalet visningar på YouTube i de två första filmerna, intresset för FiveFingers växer!


Running with FiveFingers, first time, 13 october 2008.


Four month later, 28 januari 2009.


And today, one year later, 25 october 2009.

5 kommentarer:

  1. Kul med filmerna. Det är så givande att se sig själv utvecklas. Önskar att jag hade filmat mina första swingar. Spelar dom alltid Broder Daniel på gymmen i Götet?
    Jon

    SvaraRadera
  2. Självklart, det är reglerat i nån kommunallag att gymmen måste spela Broder Daniel från öppning till stängning. Som tur är man bara på gymmet 2-3 dar i veckan.

    SvaraRadera
  3. Ha ha. Ny har det bra. I Stockholm är det E-type.

    SvaraRadera
  4. Five fingers skorna verkar rätt häftiga. Hade tänkt köpa ett par när jag var i Stockholm i helgen, men min storlek var slut på alla Naturkompaniet. Verkar som om de är slut hos tillverkaren och inte kommer förens till våren. Lite surt, när jag äntligen bestämt mig för att köpa ett par.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tråkigt att du inte fick tag i din storlek. Kanske finns den hos ngn av våra övriga återförsäljare som är angivna på vår hemsida www.head2foot.se
    Modellen KSO är slut i lager hos oss, liksom de flesta storlekar av Sprint. Classic finns i lager.
    Ny modell kommer i början av december, KSO Trek Tex M som passar våra höst/vinterförhållanden.
    Mvh
    Head2Foot AB
    Distributör av FiveFingers i Sverige

    SvaraRadera