måndag 28 december 2009

Elisabeth - CFG


För den oinvigde är det så att en del WOD's i CrossFit har tjejnamn, som exempelvis Elisabeth- om nu någon fick för sig att tolka rubriken på annat sätt.


Tre omgångar med:
Squat Clean (40 kg)
Ring dips
21, 15 respektive 9 reps i varje omgång
Tid: 19:42

Två tappra på plan. Lite traditioner, röda dagar och folk ballar ur direkt. Idag var vi de sanna och äkta lutheranerna i göteborgsområdet.

Teknikgenomgång av squat clean. Lite nervigt, hade svårt att verkligen släppa loss och gå ner snabbt i squat under stången. Det sitter liksom betingat. Män skall köra med 60 kg men jag höll mig till 40 kg, det räckte gott och väl. En övning som man bör passa sig för - man går djupt ned i squaten och det gäller att den är kontrollerad med rak rygg och stussen bakåt. Man bör speciellt passa sig för att gå alltför djupt med större vikter om man inte är flexibel nog i höft, stuss och hamstring. Men det gick bra, körde dock relativt lugnt.

Filmade mig då jag var lite nyfiken på hur det såg ut. Det kändes mer explosivt än vad det såg ut på filmen, om man säger så. Detta slipper ni se. Istället får ni se hur en Elisabeth skall utföras, på riktigt.


4 kommentarer:

  1. Hur många gånger i veckan kör du CrossFit?

    SvaraRadera
  2. Åh vilken luring där med filmen, trodde jag skulle få se när ni körde ;)
    Nyttigt att filma sig själv, borde jag göra mer själv.

    Bra kämpat, allt med squat cleans suger musten ur en på ett skönt sätt.

    SvaraRadera
  3. Hehe, men en dag kommer det film på det också... ;)

    SvaraRadera