söndag 11 april 2010

Dubbla pressar och augustiaktivitet....


Double press, 2x16 kg:
10
Double press, 2x20 kg: 5, 5
Double press, 2x24 kg: 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1
Push press, 32 kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 3
Tot press/arm: 1.436 kg

Det där var mycket press över huvudet. Hade väl tänkt köra ett gäng dubbelsnatchar också men jag blev lite väl trött i axelpartiet för det.

Jag måste av en förekommande anledning börja strukturera upp min träning ordentligt. Jag har av någon outgrundlig anledning signat upp mig på RKC II i Budapest i augusti. Känner inte att jag ens i närheten av vissa krav för RKC II så ett antal månader framöver blir det ingen lek längre. Det som känns mest oöverstigligt är pressen på 40 kg, det fattar jag bara inte hur jag skall klara av. Nåväl, kul att ha ett större mål framför sig. Det är väl dags att sluta gnälla och börja köra på, helt enkelt.

I en artikel i Aftonbladet för några dagar sedan skrev man lite om paleo-diet (äv. warrior diet) och Erwan Le Corre som har siten Movnat. Enligt artikeln har rörelsen vuxit till sig i New York, byggd lite väl mycket på naturkonservativa förtecken kanske, men coolt ändå naturligtvis!

CrossFit Nordic länkar också till en artikel i The New York Times i samma ämne.


3 kommentarer:

  1. Klockrent med RKC II. Bara att önska lycka till. Kanske Adams pressprogram kan vara till hjälp. Lycka till!!

    http://www.adamtglass.com/2009/10/11/oporder-radiant-dawn-a-press-program/

    /Henrik Landhammar

    SvaraRadera
  2. Tack, Henrik!

    Jag tackar för länken!

    SvaraRadera