måndag 26 april 2010

Snatchtest 11

Upptäckte ju det att RKC II även har de gamla kraven kvar från RKC vilket innebär att det är stor risk att man åker på snatchtestet igen. Då kanske det är idé att hålla 24-kilossnatchen i form. Faktum är att jag håller upp med VO2-max med anledning av detta och istället skall ge mig på SSST om ett tag istället.

Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+5/5+5/5
Total: 100
Body Weight: 85 kg
Target: 120

Clean & press, 24 kg: 1/1+1/1+1/1+1/1+1/1
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2] x 3

Det är snart två månader sedan jag gjorde snatchtestet och tycker nog att jag gjorde hyfsat bra ifrån mig idag, har ju kört väldigt lite snatch med 24:an det sista. Konditionen har förbättrats ordentligt på ett år, helt klart tack vare VO2-max. Nu är det bara armar och underarmar som hindrar mig från att köra snabbare. Det fanns dessutom 10 sekunder tillgodo så 110 borde jag fixa snart, 120 blir tuffare förstås. Skönt att man är i fas med snatchen i alla fall.

Börjar redan nu nosa på stegar med 28:an med vila mellan seten i stegarna så här i början. Vänstern kändes rätt så bra i dag.

Joakim Bom (RKC) har startat igång en ny blogg (Kalos Sthenos) denna gång på engelska. Snart åker han på CK-FMS i USA och givetvis kommer han att blogga därifrån varje dag med en massa roliga bilder! ;)

En lite filmsnutt från just avslutad RKC-certifiering i St. Paul (tror jag, rätta mig om jag har fel).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar