onsdag 20 februari 2013

Enarmsjerk med mera...

Pull-ups: 1, 2 ,3
Pull-ups, +10 kg: 1, 2, 10, 10, 8, 6, 4
Jerk, 2x20 kg: 10
Jerk, 2x24 kg: 5
Jerk, one-arm, 32 kg: 5/5
Jerk, one-arm, 36 kg: [3/3] x 3

Körde hemma idag, därav enarms-jerk. Insåg återigen hur jäkla bra min hemmagjorda pullups-stång är... Bästa greppet och helt stum >>>

Tyngre enarms-jerk var länge sen, jobbigare än jag trodde. Hade väl tänkt gå upp till 40 kg men det är lätt att skada sig när man inte varit på dessa vikter på ett tag, så jag skaffade mig lite mer vuxenpoäng och höll igen med 36 kg.

Dagens löpsedel i Aftonbladet var kanske inte den mest begåvade men det är ju å andra sidan inte begåvning och bildning som utmärker kvällstidningar. Jag kan i och för sig förstå att redaktionen hade provocerande roligt när de myntade en ny cancerform, även om det är hur oseriöst som helst. Förresten kan man undra om sötebrödsdagarna (sic!) över för LCHF...?














På tal om det skrev idag Träna Styrka om  "Ketosens misslyckande – vad kan det bero på" där Jacob påpekade en sak som faktiskt slog mig häromdan:
"På senare år har dock LCHF blivit mycket mer insnöat när det gäller dess egna felaktiga förklaringsmodell och då kan de ju inte erkänna att kalorier i sig spelar roll. Kostdoktorn skrev till exempel bara för bara två veckor sedan att det är en ätstörning att räkna kalorier, Calorie Counting and Eating Disorders. Så där har ni det alltså. Att mäta ketoner varje dag samtidigt som man för dagbok över hur mycket protein man stoppar i sig mm är ingen ätstörning. Det är till och med en rekommenderad metod enligt kostdoktorn själv. Men så fort du börjar räkna de där kalorierna så har du en ätstörning…"
Ett bra exempel på hur otroligt effektiv mäniskan är på att reducera sin kognitiva resonans.

Senaste nytt från USA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar