måndag 4 februari 2013

VPP och din totala förmåga...

Deadlift
Verkhoshansky's Peaking Plan - 1RM 180 kg
Week 2 - Day 1
(45%): 80 kg x 10
(55%): 100 kg x 8
(65%): 117,5 kg x 6
(70%): 125 kg x 6
(70-75%): 130 kg x 5
(70-75%): 135 kg x 5
Handstand practice
Muscle-up, rings: [1] x 3

Har träningsvärk från helvetet efter snatchandet i lördags. Trapezius, rygg och hamstrings känns som ömma varbölder. Back squaten gjorde väl sitt också. Så det var lite stelt inledningsvis idag, men jag kom igång rätt bra ändå. Tung var det i slutet dock. Lyfter med vanligt grepp så länge jag orkar i marklyften. Idag bytte jag först till omvänt grepp vid 130 kg.

SoldfF (Soldaten i fält), boken man får som rekryt i militärens grundutbildning, har jag inte mycket minne av. Dock har bilden nedan etsat sig fast i minnet och när saken kom på tal för ett tag sen letade Patrik Jönsson fram den. Framförallt gillar jag den stickande mamman som inte tror att du klarar av nåt. :)



Jag har sagt det många gånger förut, och jag lär säga det igen - förvånansvärt mycket sitter i hjärnan i form av mentala spärrar och man har svårt att särskilja detta med den fysiska kroppens begränsningar. Samtidigt är man dålig på att lyssna på varningssignaler från samma kropp. Det är kanske en av de där bra sakerna som lumpen för med sig - att lära känna sig själv under krävande förhållanden. Önskar bara att man kunde lära sig detta utan att samtidigt lära sig ha ihjäl sina medmänniskor. Men det är väl en annan diskussion kanske.

Ogillar när man tar bort inbäddningsfunktion på YouTube-filmer. Den jag egentligen ville visa är denna >>>. Nedan kommer en liknande från samma ställe. Coola åldringar som visar var skåpet ska stå på ett utegym i Ryssland.

1 kommentar:

  1. Det där jädra huvudet är både ens bästa vän och värsta fiende... :)

    SvaraRadera