måndag 22 april 2013

Blandad kompott

Indian club drills, 2 lbs
Pull-up, BW: 1, 2, 3 
Pull-up, reverse grip, +10 kg: 3 
Pull-up, reverse grip, +20 kg: 2
Pull-up, reverse grip, +30 kg: 1
Pull-up, reverse grip, +40 kg: 1
Pull-up, reverse grip, +50 kg: 1
Pull-up, reverse grip, +55 kg: Fail
Pull-up, BW, to chest: 10, 10

Deadlift, 90 kg: 1, 2, 3, 4, 5
Deadlift, 110 kg: 1, 2, 3, 4, 5

Snatch, 20 kg: 5/5, 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5, 5/5
Snatch test, 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10, 10/10, 10/10 (100 in 4:30)

Jag planerade ett tungt snatchpass och all in i lördags men en matförgiftning natten till fredagen satte stopp för de planerna. Var rätt knäsvag även i söndags och magen har inte återhämtat sig helt och hållet än. Har en tendens att åka på matförgiftningar med jämna mellanrum så jag är ganska van, även om Sierra trodde jag skulle dö ett tag. Varför jag åker på matförgiftningar ungefär en gång per år kan fråga sig men min egen förklaring är att jag utsätter mig för lite större risker. Till exempel ökar tydligen risken om man torkar av diskbrädan med disktrasan. Även sådana saker att hoppa över att skölja grönsaker och frukt kan också öka risken för bakteriella toxiner. Visste ni förresten att det finns "Bäst-före-datum" även på halvkonserver? Möjligt att jag är lite extra känslig mot dessa toxiner också, om man nu kan vara det. 

Nåväl, gjorde därför lite av varje i dag. Testade skillnaden på pullups med omvänt grepp för omväxling skull. Lite starkare men inte lika stor skillnad som förr. Failade på 55 kg men där kan jag nog öka en del om jag börjar köra med omvänt grepp mer igen. Lite lätt 50-60% marklyft efter det.

Valde att köra ett lätt snatchpass med 24 kg och det var verkligen jättelätt. Lättast genomförda snatchtestet någonsin, tror jag. Tog det lugnt, vilade totalt 30 sekunder och ändå var det kvar en halv minut. Men det är ljusår från 90 snatchar med 32 kg. :)

En gammal men imponerande film med Kenneth Jay. Han väger ändock 95 kg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar