Visar inlägg med etikett lasta tungt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett lasta tungt. Visa alla inlägg

måndag 25 augusti 2008

Tung vecka

0 kommentarer
Vissa dagar på gymmet kan jag få en sån djävulsk skjuts. Det händer bara om jag tränar senare på dagen, aldrig på morgonen. Idag var en sån dag och det är knappt så man vill gå hem. Tänk om varje träningspass kunde vara lika inspirerande. Provade på 42-kilos hantelpress och det funkade hyfsat med tanke på att jag numera oftast kör tungt med stång/bänkpress.

Magträningen har den senaste tiden plötsligt blivit kul och utvecklande när den annars under årens lopp varit ett onödigt ont och ofta mördande tråkig. En anledning till det är att jag numera använder balansboll och plötsligt blivit mer flexibel i hela bålen. Nu kan det ju vara så att även kettlebellsträningen gör sitt med höft- och bålmusklerna men balansbollen är ett viktigt komplement, helt klart. Blev tipsad idag om ett nummer av träningsmagasinet Maximum Fitness som hade ett långt reportage om just funktionell magträning med massor av smarta övningar.

Mina romerska ringar har anlänt till posten och jag skall hämta dem imorgon. Spännande så in i h...e.

onsdag 16 juli 2008

Heavy loads

0 kommentarer
Numera när jag kör tungt endast var tredje vecka, till skillnad mot förr när jag körde tungt varenda gång jag klev in på gymmet, blir det extra kul. Man ser liksom framemot att lasta på riktiga farmarvikter igen. Idag blev det 30 kg påhäng på dippen (lyckades med fem reps) och 20 kg på fria latsdrag (fyra reps).

På fredag ett nytt CrossFit-pass. I morgon torsdag och på lördag helt träningsfri inför söndagens RKC kettlebellsseminarium som skall bli mycket givande.



Ännu en bild på en juggler i parken.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,