söndag 14 augusti 2011

Trappsprint!

Stair sprint x 6 (1:40 min rest)

Sysselsatte mig förr om åren med att springa sprint i ett par trappor där jag bor (se film här). Idag när funktionell träning och högintensiva pass blivit på modet har jag märkt att många använder just dessa trappor till att maniskt springa upp och ner. Jag bor dessutom på toppen av Nordhemsgatan där en av Göteborgs brantaste backar gör sig gällande och som blivit ett ställe för olika sprintövningar för det lokala träningsstället som kör en del utomhuspass i grupp i området. Kul att vara pionjär! ;)

Nåväl. Det var tänkt att det skulle bli åtta sprintlopp men ett vansinnigt regnande (blev dyngsur efter första minuten), en massa sönderslagna flaskor i trappan (sprang med tunna VFF sprint) och inte helt hundra efter tre dagars Way Out West gjorde att jag sa tack för mig efter sex lopp, vänligt men bestämt.

5 x 25 trappsteg

Erik på CrossFit Nordic gjorde härliga 150 burpees på julafton för snart två år sen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar