torsdag 28 augusti 2008

Tennis, ringar och swings

Spelade tennis för första gången på ungefär 25 år på förmiddagen. Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde även om jag inledningsvis hanterade rack och boll katastrofalt dåligt. Bra träning är det i alla fall med snabba rusher och rörelser.

Hämtade ringarna idag. Kom i en liten låda enligt bilden nedan. Tyvärr saknades träningsguiderna som man utlovat. Har skickat ett mail om saken även om det finns mängder av resurser på nätet om detta. Huvudövningen lär ju bli muscle ups i vilket fall. Med följde också Elite Agility Ladder vilket man fick en ganska bra rabatt på.


Elite Rings II ut ur sin förpackning.


Kunde inte låta bli kloten senare på eftermiddagen.

Swing, two-arms, 16 kg : 30
Swing, two-arms, 24 kg : 20
Swing, one-arm, 24 kg: 15/15
Swing, one-arm, 32 kg: 10/10, 10/10, 20/20, 15/15, 10/10 (130 reps, 4160 kg)
Totalt 210 swings med varierande vikt (tot: 5840 kg).

Körde även lite cool down-swings med 16 och 8 kilos efteråt.

Setet 2x20 reps med 32 kg var väldigt tungt i slutet men jag slutförde det. Swing med 32 kg och snatch 24 kg har sina risker när man kör inne i vardagsrummet och det påverkar även prestationen har jag märkt, speciellt vid snatch. Ute är bäst eller i alla fall någonstans där man kan tappa klotet utan ödesdigra konsekvenser, typ ett eget hus.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Vad kostade dina ringar med frakt och så?
    Jag vill också köpa sådana.

    SvaraRadera
  2. Ungefär 700 kr med frakt men jag åkte på tull ovanpå det priset. Kolla först med CrossFit Nordic:

    http://www.crossfitnordic.se/forbestall-elite-rings-182.htm

    SvaraRadera