söndag 10 augusti 2008

En speciell vecka

Förra veckan började med en präktig förkylning. Till en början ignorerade jag den men när jag i torsdagsmorse stod upp ur sängen insåg jag att gränsen var nådd och gick och lade mig igen för att sova ytterligare 8 timmar inför fredagens Halmstadsresa. Kry var jag inte på fredagen men det funkade.

Fick ihop ett antal klot och till mig själv blev det en 32:a och ytterligare en 8:a kilos (för att träna oh-squats) och personalen på Eleiko var precis lika trevlig som vanligt.

Uppackning inför resan hem.

32 kilos fanns bara kvar i den gröna färgen (stor åtgång och många beställningar i pipen hos Eleiko!) men mångfald är ju fint och grönt swingar lika bra som svart.


Som en padda sitter den där på äkta mattan.

Helgen gick åt till Way Out West och en hel del alkohol. Idag söndag var jag dock löjligt sugen på kloten då jag inte tränat med dem på dryga veckan. Det fick därför bli ett omväxlande pass innanför ramarna.

Ca 2 minuter vila mellan varje set:

Swing, two arms, 16 kg : 20
Swing, 16 kg (L/R): 15/15
Swing, two arms, 24 kg: 10
Swing, 24 kg (L/R): 15/15
Swing, two-arms, 32 kg: 10
Swing, 32 kg (L/R): 10/10
(Paus 5 min)
Snatch, 16 kg (L/R): 10/10
Snatch, 24 kg (L/R): 5/5, 10/10
Jerk, 24 kg (L/R): 5/5, 10/10

32 kilos kändes inte alls så tung som första gången för en tid sedan. Vågade inte jerka 32 kg då jag stod inomhus och började känna mig lite skakig efter helgens eskapader. Avslutade med en löparrunda runt Slottskogen som blev lite längre än normalt då nedmonteringen av Way Out West hindrade den vanliga rutten.

Nu mår man finfint. Inte skall en flaska Fernet hindra kille som mig.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar