måndag 18 augusti 2008

Snatchtest, 24 kg 5 min

Alexander har fått nys på Intergalactic Interdenomiatonal KB Challenge, en världsomspännande kettlebelltävling under helgen 6-7 december igångsatt av Catherine Imes. Tävlingen innehåller ett tio minuters snatchtest med obegränsade armbyten (STSS) och direkt på detta, utan vila, enarmsjerks, long cycle (UJT), i lika långa tio minuter, även det med obegränsade byten. Man får även sätta ned KB:n om man så vill. Exakt hur man skall organisera det hela med inspelade videos som man skickar in etc är lite oklart men det ger sig nog. Alexander kommer nog att förklara mer vid tillfälle.

På grund av detta blev jag nyfiken på hur många 24 kilos snatch jag klarar under 5 minuter.

Sedvanlig uppvärmning med swing och snatch men lite grundligare pga snatch-testet.

Swing, 16 kg (L/R): 10/10, 10/10
Snatch, 16 kg (L/R): 10/10, 10/10
Swing, 24 kg (L/R): 10/10
Snatch, 24 kg (L/R): 5/5

Snatch-test, 24 kg (L/R): 10/10 / 5/5 / 5/5 / 5/5 (obegränsat antal armbyten)
Tot: 50 reps, på 5 min blankt.

Det går bättre och bättre att vila i lockouten men vänsterarmen är betydligt vingligare och svagare på alla sätt även om den där akuta smärtan som jag hade i juni har försvunnit (tempurkuddens förtjänst helt klart). Högern känns stabil och bra även i de sista repsen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar