söndag 13 september 2009

Clean och VFF

Någon läsare påpekade att jag inte verkar dokumentera allt träningsrelaterat här på bloggen och det är en helt riktig iakttagelse. Jag är på gymmet 2-3 gånger i veckan och så länge jag där kör ordinarie och ganska ointressanta - dock funktionella - styrkeövningar så dokumenterar jag inte detta här. Jag har nämnt detta tidigare, som t.ex. i posten En veckas träning den 8:e mars.

Axeln tillåter fortfarande inga övningar över axelnivå men det börjar bli lite tråkigt att bara köra swings så jag tänka idag testa hur clean ter sig för axeln. Borde egentligen inte vara några problem men man vet aldrig.

Swing, two-hands, 24 kg: 10, 10, 10
Clean, 24 kg: 5/5, 10/10, 13/13, 10/10, 8/8, 5/5

Sedan en kort löprunda med FiveFingers. Sprang endast på asfalt för att utmana vaderna i och med att sträckan var lite kortare än normalt.

Det har förövrigt kommit nya modeller av FiveFingers, i alla fall i USA. Förutom KSO Trek som jag skrivit om tidigare, nu också modell Classic i skinnutförande. Snart kan man ju gå till vilken tillställning som helst i ett par FiveFingers! Vi väntar med spänning tills de landar i Sverige.

Vibrams FivFingers Classic i skinnutförande, herrmodell i färgerna blått och svart.

Och som ovan fast dammodell i färgerna rött, violett och svart.

Wired testar FiveFingers. En bra promotionfilm att skicka vidare till vänner och bekanta kära läsare!




5 kommentarer:

  1. "...Snart kan man ju gå till vilken tillställning som helst i ett par FiveFingers!..." Hahaha!

    Liljeros, nämnde jag för dig mina tankar om det skulle vara fräckt med en vf med kevlartrådar i sulan? Typ som en del Dunderdoon byxor.

    Annan grej du skulle kunna göra för att krydda swingarna är drop-sets från 32 ner till 16.

    SvaraRadera
  2. Lite som att äta fläskkotletter i en månad för at sen sen byta kryddblandning.... Men tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Fabror Liljeros var ingen liten kille =O och hård.

    Swingar är ruskigt trevliga ;)

    SvaraRadera
  4. Det känns som du kommenterar under fel poster, har jag rätt?

    SvaraRadera
  5. Pavel skrev på Dragon Door att "occasional drop sets" är bra i någon tråd. Glömt vad det handlade om.

    SvaraRadera