tisdag 29 september 2009

VO2-max, swing och VFF


VO2-max

Swing, 24 kg: [10 reps 15 sec/rest 15 sec] x 30
Total: 300 reps, 7.200 kg; 15 min.

Running w. FiveFingers: ca 20-25 minutes.

Ökade på till 30 set idag. Det som stoppar är egentligen musklernas utmattning kring höften, mer än konditionen som vid snatch, även om lungor och hjärta får jobba ganska hårt. Konstigt nog så längtar jag till att få köra VO2-max med snatch igen fastän jag vet att jag kommer att tänka helt tvärtom när jag står mitt i det.

Sprang lite efteråt också. Lite väl kallt börjar det allt bli för FiveFingers Sprint utan sockar, 5-7 grader på kvällningen. Tårna fick tina upp i en mycket varm dusch. Inköp väntar.

I brist på någon vettig träningsrelaterad video så kommer här ett litet inslag från den satiriska nättidningen The Onion. Mycket som The Onion producerar är helt vansinnigt roligt. Detta är den senaste och ja, jag tycker den är helt fantastisk i sin sarkasm.


2 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Fick hem ett par tåstrumpor från Northsport igår. Passar riktigt bra i mina KSO. Hann inte testa igår, men idag blir det några varv.

    Tack för en bra träningslogg!

    Mvh Henke

    SvaraRadera