torsdag 7 april 2011

Light och Tempest Freerunning

Indian club drills: #1-3
Warm-up, mixed: 2x16 kg

Kettlebell Muscle - Test week - Day 2 (Light)
4 sets with 2x20 kg: (90 s. rest)
  • Swing x 5
  • Snatch x 5
  • See-saw press x 5
Stretch

Bestämde mig att fortsätta med dubbla 20-kilos ändå, detta efter lite rådslag med bland annat Jon på You make loving fun och Landhammar som bägge har kört programmet. Jag får helt enkelt ha en uppstartstid där jag får vänja mig lite. Jag tänker fortsätta med vecka 1 tills jag klarar av det, kanske vilar jag längre mellan seten när jag börjar blir trött.

Light-dagen funkade i alla fall - alltid nåt - även om det inte var speciellt "light" för axlarna.

Landhammar länkade en film på Fejan härom dagen som jag tyckte var lite kul. Man har tydligen öppnat ett parkour- och freerunning-gym i Californien - Tempest Freerunning Academy. Först en film som visar lite själva uppbyggnaden och sedan en skön öppningsfilm. Ett sånt ställe skulle man ha i sin närhet!



2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att fortsätta David. Man behöver vänja sig lite vid chocken. Ungefär som att hoppa ner i en isvak. Du kan också testa att behålla vilotiderna mellan seten men sätta ner kloten i seten och skaka loss i några sekunder för att sedan fortsätta. Typ mellan high pull och snatch på mediumdagen.

    Kör hårt. På lördag är det heavy som gäller :)

    Mvh

    Landhammar

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju en idé också....

    Ja, lördag ser man ju framåt hädanefter.... :S

    SvaraRadera