söndag 1 april 2012

Blivande RKC - profil #4

Nonne blir den fjärde kandidatprofilen inför RKC:

Först lite kort om dig själv - vem är du och vad har du för träningsbakgrund?
- Jag heter Nonne, är 27 år och bor i Mölndal. Jag har alltid hållit på med dans, från det att jag som treåring gjorde debut med snögubbe-outfit på fram till studenten. Under gymnasiet började jag träna på gym, gruppträning och där har jag hållit mig sedan dess. 2007 gick jag min första grundutbildning till Body Step-instruktör och på den vägen är det. Just nu instruerar jag tre klasser i veckan.

Hur kom du i kontakt med kettlebells och hur länge har du tränat med dem?
- Jag träffade Fredrik (Högström) genom jobbet 2009, vi har pratat mycket träning men inte förrän december förra året började vi träna på allvar på KC.

Varför vill du gå RKC?
- För att det är en utmaning! Och man kan inte låta en sån möjlighet som att träna med Pavel bara gå en förbi!

Vad har du för förväntningar av RKC - förhoppningar, farhågor?
- Förhoppningsvis får man lära känna massa nya människor och verkligen utmana sig själv. Mina farhågor är väl såklart att man ska ställa till det, ha sönder händerna eller på nåt sätt sätta mentala käppar i sina egna hjul.

Vilka är dina styrkor och svagheter inför RKC? Du kanske vill skryta med något PR?
- Mina styrkor är att jag är envis och avskyr att misslyckas, mina svagheter är framför allt att jag blir så arg när jag misslyckas med nånting att det är det enda jag fokuserar på, jag lägger massor av tankar och energi på det jag inte klarar.

Hur ser din träning ut just nu - var tränar du och vilka är dina närmsta mål?
- Just nu är det massor, massor, massor av negativa pull ups, inför TSC 5:e maj. Målet är att klara en pull-up själv. Sen är det bara att nöta, clean och snatch tills fingrarna ramlar av!

Varför tycker du det är bra att träna med kettlebells och vem kan träna med dem?
- Det är bra för att det går att göra allt med dem. Råstyrka, träna funktionellt, pressa puls. Jag antar att vem som helst kan träna med kettelbells, förutsatt att man har en fungerande kropp, en bra instruktör och ett klot med rätt vikt!



Lycka till med träningen Nonne, kasta bara inga klot omkring när du blir arg! ;)

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat igår Nonne, med den inställningen kommer inte RKC vara några problem. :)

    SvaraRadera
  2. TACK båda två! Jag ska verkligen göra mitt yttersta för att tygla ilskan och impulserna att klubba ner nån med en kettelbell.. såg era kommentarer först nu. SES NÄSTA HELG. Och nere på KC förstås! =0)

    SvaraRadera