onsdag 31 oktober 2012

Lätt dag och snygga pressar

Handstand practise
Back squats, 60 kg: [5] x 3
Back squats, 80 kg: 5
Back squats, 90 kg: [5] x 3

Kettlebell Muscle -Light Day, Week 2
2 x 22 kg, 5 rounds of:
  • Double Swing x 5
  • Double Snatch x 5
  • Double See-saw Press x 5
    (90 s. rest)
Bra med energi idag men sista omgången blev ändå mördande jobbig. Klarar mina 22 kg i alla fall.

Ni får tro det eller ej men jag gjorde min första riktiga kullerbyttor både fram- och baklänges idag, de första i livet. Frågor på det?

Så jädrans vackra pressar. Hur kan man se så avslappnad och helt lugn ut samtidigt som man pressar 48 kg gång, efter gång, efter gång? (Tipstack till PatJon)

3 kommentarer:

  1. Jo, det ska jag tala om. För att Adam är jättestark.

    Sen tycker jag att det skulle vara trevligt med en eller ett par kullerbytteklipp :)

    SvaraRadera
  2. Jojo, det tror jag nog alla förstår om man pressar 48 kg... :) Jag kan lägga ut när jag pressar 32 kg så ska du se hur jag nästan spricker! ;)

    Du vill ha proof på mina kullerbyttor, alltså? ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! Japp. Upp till bevis :)

    SvaraRadera